Monday, February 16, 2009

Mega Måndag

Kl e 13.00 o jag har redan: fixat med tvätt, dammsugit,diskat,frukost,tränat,duchat glott film o surfat på nätet.
Skulle utan tvekan kunna ta ledigt varje måndag, sova tio timmar söndag till måndag o sen starta veckan utvilad på tisdagen.

Arbetslöshet e inget man längtar efter men om de skulle ske så har jag inga problem att få dagarna att gå.
Jag jobbar enbart för att få ihop pengar till att kunna vara ledig o göra roliga saker.
Det finns dom som e lyckligt lottade här i livet som jobbar med något dom tycker e kul, bara att gratulera, men till resten av oss 95% som inte gör det: Byt jobb!, Ta ledigt! el Boka en resa!...
Det är upp till dej hur du vill leva ditt liv, så lev de!, hårt,snabbt,sakta el trist...kör bara!

2 comments:

Danne Fyris © said...

bra surrat!

långt surrat...

Anonymous said...

Jag ska bli statsminister och införa tredagars arbetsvecka, 9-14 med full lön! Lagom socmorgon och hemma i skaplig tid! RÖSTA PÅ MIG I NÄSTA VAL!